Köpvillkor

Allmänt
Du är varmt välkommen som kund hos oss på Nybloms.se. Vi gör allt för att du ska bli riktigt nöjd med din köpupplevelse. Vi finns alltid tillgängliga via telefon 0480- 44 42 80 mellan 08.00-17.00. 

Nybloms Papper AB säljer endast till företag och föreningar. Priserna som anges är alltid exklusive moms. Momsen tillkommer i Kassan.

Beställning
Beställning av våra produkter sker via www.nybloms.se. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och måste därför ha målsmans godkännande. Nybloms förbehåller sig eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation måste ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Nybloms att korrigera detta i efterhand. 

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice på 0480-44 42 80 eller via mail: order@nybloms.se.

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet direkt att polisanmälas. 

Betalning
Nybloms.se erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). nyblomspapper.se accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Nyblomspapper.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. 

Faktura 
Vi genomför alltid en kreditbedömning på alla nya kunder som handlar på faktura hos oss innan vi godkänner ordern.            

Ångerrätt
Som kund hos Nybloms är din affär inte avslutad förrän du fått hem och godkänt dina varor. 
Du har rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.
Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Du har alltid rätt att häva ditt köp. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. 

Ångerrätten gäller för alla produkter på hemsidan UTOM de som är personifierade där man gör en beställning och sätter ett namn på produkten. Vid retur tillkommer en returfrakt som Du som kund står för. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick. 
Vid frågor angående returer, kontakta oss på 0480-44 42 80 eller via mail: order@nybloms.se.

Frakt & Leverans
Frakt debiteras enligt gällande avtal med Nybloms Papper AB.
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar, om inget annat anges, från det att Nybloms har bekräftat din beställning via e-post. 
Har du som kund köpt produkter från flera olika märken så kan dessa komma att skickas i separata leveranser. Detta kan innebära att dina produkter levereras vid olika tillfällen.
Vid ev försening kommer kundtjänst att kontakta Dig som kund. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottbetalat förs dina pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura så makulerar vi den.

Annan leveransadress än beställarens godtas vid kortbetalning, ej vid faktura. 

Vi samarbetar med DHL och Posten för leverans av din beställning. Inom Kalmar levererar vi med egen lastbil.

Reklamation & Fel
Nybloms.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi på Nybloms står för returfrakten vid fel/reklamation  samt betalar  portot tillbaka till dig vid eventuellt byte av vara. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid Nyblomsinnan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på telefon 0480-44 42 80 eller via mail: order@nybloms.se

Force majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndigheters beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi på Nybloms befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Priser
Priserna som anges är alltid exklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Vid prisjusteringar på redan lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Webbunika priser kan förekomma.

Personuppgifter
Nybloms är ansvariga för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss såsom namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress. Genom Er beställning samtycker ni till att Nybloms och dess samarbetspartners lagrar och använder uppgifter om era inköp samt de kontaktuppgifter ni lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot er som kund och ge er bättre service, bland annat genom att göra vår webbplats så personlig som möjligt.

Vi behandlar era personuppgifter med största försiktighet och garanterar att era kunduppgifter endast används av Nybloms och dess samarbetspartners. Nybloms och dess samarbetspartners kommer inte, utan ert samtycke, att vidareförmedla uppgifter om er annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att ni beställt en produkt eller tjänst eller om Nybloms anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Nybloms och dess samarbetspartners.

Vi på Nybloms kommer inte att använda dina personuppgifter till direktmarknadsföring.

Tvister
Vid eventuella tvister ska dessa avgöras av svensk domstol enligt svensk lag.